bråttom till agilityn!!!

oj oj oj vad bråttom det blev, stänger dagiset 17.30 och agilityn börjar 17.45. trodde jag skulle hinna men det skulle packas in en massa saker i bilen och alla hundarna fick följa med för att heja på palle:) men jag blev 10 min sen så det var bara att smälta in och sätta igång med alla "moment".

det var första gången jag inte höll i palle när han gick balans på en ställning och då ramlade han av, det såg inte bra ut och jag ville bara krama om honom men instruktören gjorde det rätta och bad mig inte ömka honom idet ögonblicket, det vet jag ju så väl att jag inte ska göra men min första tanke var ju att han bröt något! och då vill man agera snabbt!!! han såg lite groggy ut men sen var han sig själv igen. 

Palle är en mycket tålig vovve. Han springer ju alltid som en tok i skogen och man tror att snart slår han sig men han bara studsar tillbaka och tycker att livet leker . Man kan ju inte begränsa dom utan dom måste lära sig själva att kolla var dom sätter sina små spralliga tassar:) efter träningen var det bara att skynda sig hemåt för att ta en promenad med hundarna och sen ge dom fooood!! tror jag behöver ett glas vin efter detta....mmm!!
kollar på idol, va duktiga dom är!! trevlig kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0