sammanfattning av heeeelgen:)

Igår åkte vi till Nääs Slott och red på islandshästar, vi kidnappade min praktikant petrit och sa att vi skulle ut i skogen med hundarna och plocka svamp hahaha han är världens lättaste att lura!! han anade inte ens något när några av oss hade på sig ridbyxor och ridskor. skrattade så mycket att jag nästan åkte av vägen. väl framme kläckte vi vad som skulle hända och han blev nervös men han fixade det sååå bra. hon som hade hästarna är en riktigt tuff dam som är väldigt noga med att vi som är ovana ska göra rätt för att hästarna ska må så bra som möjligt. hon sa att om vi inte sträckte på ryggarna när vi rider så blir älvorna som är i skogen arga på oss. (hon är isländska och på island har dom älvor och troll i skogen)  min syster bor på island så hon har berättat lite om deras historier. det var helt underbart att rida för det var ett tag sedan, vi tultade och galopperade och jag hade ett sådant underbart pirr i magen och ett stort smile hela ridturen. snacka om att jag fick mersmak, dom har ridlektioner oxå så jag tror jag ska kolla in det.

det är så tryggt att rida på islandshästar. när jag red förut på travhäst så ramlade jag av och hade jättesvårt att komma upp i sadeln igen men när jag red på island med min syster kändes det grymt bra igen.

men det kändes tomt att inga hundar var med men dom hade fått en riktigt lååång promenad innan vi åkte så dom sov så gott när åkte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0