låååång dag

igår var det en lång dag för mig, det började med ett besök för bosse hos grymma osteopaten Stefan Andreasson som finns på Hälsa och Helhet i kungsbacka (energigatan 9) som jag rekommenderar ALLA att gå med sina hundar, även om hunden inte har något problem med kroppen, utan bara för att göra en hälsokoll. precis som vi behöver massage eller gå till en naprapat,osteopat mm. ibland. Man måste ta hand om sig själv och sina djur.
Bosse har varit hos honom tidigare och då var han spänd i nacken,antagligen pga at han spänt sig hela vägen upp dit från när han opererades i käken. Men det fixade han och det har gått över, detta var för över 1 år sedan.
Denna gång berättade han att bosse hade en stor inflammerad knut i ryggraden
precis mellan skulderbladen så han fick hålla på där ett tag för att det skulle släppa.  Inte så konstigt att han inte tycker det är kul att hoppa in i bilen längre. Bosse älskar att åka bil men sista veckorna har han liksom inte velat hoppa in i bilen. stackars min "lilla" bebbe.
Bosse växlade mellan att njuta/snarka och att hoppa till lite av smärta när stefan tryckte på de rätta ställena för att få det att släppa i ryggen. Bordet han låg på räckte inte riktigt till för bosse så han fick ligga med huvudet i mitt knä. När vi var färdiga blev bosse som valp på nytt och ville pussas och kramas hela tiden, han hoppade upp på
bordet precis som om han inte hade fått nog, ge mig meeer massage försökte han nog säga haha!
stefan sa till mig att massera på vissa ställen på hans rygg och använda arnika liniment 1 gång/dag och sedan ska han få Fortodol (gurkmeja) 1tablett om dagen mot inflammation. Stefan du är bäst!! tack så jättemycket. Bosse hoppade in lätt som en fjäder i bilen när vi skulle åka hem:)

sen var det full fart till dagiset för att gå på promenad med alla dogsen. Tippan löper nu så det blir lite mer planering inför prom så inte de stackars hanarna blir tokiga. Inte heller gå samma vägar i skogen där tippan har kissat heller för det hittar dom andra hur lätt som helst;)

sen på kvällen var det möte kl 20.00 för att planera alla tider för agilityn med palle. men innan det ska hundarna få rasta av sig och hinna äta lite. Hade lucas och daisy hos mig och lucas ska medicin 19.00 och sen får han äta  en timme efter det så jag stressade inte till mötet utan blev lite sen, bättre att jag tar hand om hundarna med rastning och maten innan för annars kommer jag bara ha bråttom hem sen. fabian var hemm med dogsen och kelade medans jag var på mötet. Det tog inte slut förrän 22.30! herregud, för mig var det ju läggdags för längesen. när jag kom hem var det dags för en liten rastning för dogsen innan jag kunde hoppa i sängen.
sen snarkade jag gott:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0