ny energi

idag hade vi sool och det var extra skönt att promenera idag. på första promenaden stack jag och karro med ett gäng hundar av stigen i skogen för att gå längre i i skogen upp på berget där vi släppte alla hundarna, förutom stackars tarja då som annars drar eftersom hon är jakt vovve. Istället får man förlänga hennes kopel med de andras koppel och sen springa  efter henne så oxå får springa och busa med de andra:).
det är så underbart att se dom springa i snön och ha så kul. dom varvar med att springa efter varandra. först jagar alla tippan som är så snabb i svängarna att de andra börjar gnälla för att dom inte får tag på henne sen byter dom och jagar någon annan. jag höll på att snubbla några gånger eftersom när vi går in i skogen så så vet vi aldrig vilken väg vi tar utan vi bara går och så hamnar vi någonstans, haha. man hoppar lite där, glider lite där och balanserar lite där. karro sat på rumpan lite när vi skulle bege oss neråt och då kan man ju inte
låta bli att skratta lite.
hon skrattade en hel del åt mig igår när hennes hund Lana drog sig runt mig  med sitt koppel och gjorde ett sådant ryck från karro att jag satte mig i snön på rumpan i en sådan fart, men det får man ju bjuda på.
konstigt den som inte ramlar i detta hala. man ser ju inte på vissa ställen där det är jättehalt under snön.
På andra promenaden tog elisabeth, karro och charlotte hundarna och gick till ett stort fotbollsplan som ligger nära näsetvägen där dom busade av sig så när dom km tillbaka var det många som gick för att snarka lite.
De som fortfarande ville busa var Yonas oc Roxan så dom fick vara i ett eget rum och "dansa" lite. så söta när dom busar!
Nu är jag hemma och ska lägga mig i ett varmt bad, så skönt, och bosse och palle ligger i en liten hög i en bädd och lyfter inte en tass.
trötta pojkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0