full fart;)

Idag hämtade jag frida,heidi och karro kl 12 och åkte till brukshundsklubben i mölndal för att köra lite agility med palle, bianca och murphy. Lilla taxen rut fick stanna hemma med fabian för dom verkar ha hittat varandra väldigt bra, hon älskar att ligga i hans famn i soffan på kvällarna och följer honom vart han än går(just nu ligger fabian i ett bad och hon ligger i badrummet och snällt väntar bredvid;) dom tog en promenad runt sisjön när vi var borta. Lasse fick stanna i bilen när vi tränade för han kan ju inte träna agility,dels för att han är en för tung hund och för att han inte får hoppa och studsa efter op. Palle skrek och skällde av lycka! snacka om att han har tyckt att vintern varit för lång utan sin agility. trots att vi försökt så ofta vi kunnat att träna på dagiset med tunnlar, släp och hinder jag införskaffat( rusta) så är det en speciell känsla att träna på klubben. åh så skönt att snön är borta nu. Tjejerna tyckte det var jättekul och alla hundarna hade så roligt, tom runda murphy kom igenom tunneln;) haha! sen efter att vi fikat lite var det dags att åka iväg till träningen på nya varvets hundskola med lasse så han oxå får träna lite, för där började vi förra veckan på en fortsättningskurs i lydnad. blir mer mentalt då han inte får skutta omkring för mycket. där gjorde vi en massa roliga kontaktövningar och andra övningar som är viktiga att kunna;) Lasse tyckte allt var roligt bara han fick sin kycklingkorv, han tittar så fint och DJUPT in i mina ögon för den superlilla slicen av korven..haha! det var många från de andra i gruppen som inte kom idag så frida,heidi och karro fick ta in de andra vovvarna och leka statister åt oss när vi gjorde hundmöten m.m. dom tyckte det var jättekul! heidi lekte även fotograf så dom korten ska jag lägga upp så fort jag kan;) snacka om att jag har ett gäng trötta hundar här hemma nu, palle snarkar,så skönt! jäklar nu är det solsidan på tv och det måste jag titta på ,det är så roligt! hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0